První prezentace našich nápadů na společný projekt s adidasem proběhla už v lednu 2017. K podání rukou došlo až na 4. prezentaci o rok později v rámci Paris Fashion Week, a my jsme tak konečně začali pracovat na vlastní botě. Po etapě plné schůzek, feedbacků, úkolování a ladění detailů jsme v květnu 2020 konečně zadali do výroby pátou – finální verzi tenisky adidas x Footshop.
Klasické řemeslo modrotisku má kořeny v klíčových zemích Footshopu. Při tvorbě tenisky jsme se inspirovali především tradičními vzory, které byly historicky zvěčňované právě pomocí této techniky na lokálních slavnostních krojích. Kromě ní se na siluetě Superstar netradičně objevuje řada hiking prvků, které odkazují na místní zálibu v objevování neobjeveného v nejbližší přírodě kolem nás. I proto najdeš na kolabu s názvem Blueprinting zvlněnou trekovou podrážku nebo kovové D-rings na tkaničky.
Hlavní část procesu řemeslné techniky modrotisku, která je zapsaná na seznam kulturního dědictví UNESCO, se nemění už 300 let. Nejprve se prvotní bílá látka potře speciální emulzí světle zelené barvy. Původně se v téhle fázi používala vyřezávaná razítka, dnes je ovšem nahradil modernější a efektivnější sítotisk. Po natištění vzorů na látku se látka v pěti kolech namáčí do indigově modré lázně. Po vyjmutí se už sytě indigová látka propláchne ve vodě a stabilizuje. Během tohoto procesu poprvé prokoukne bílý vzor. Následuje několik vyprání, které zamezí, aby výsledný produkt v budoucnu pouštěl barvu.
Tahle stránka patří vám. Komunitě Footshopu, která nás celé ty roky podporuje a především díky ní a naším zákazníkům je Footshop tam, kde je – na místě, kde dokázal vytvořit první oficiální česko-slovenskou spolupráci s adidasem.